Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 6 februari 2015

Boktips: Bakom masken är en spännande bok av fjorton olika författare


Bakom masken är skriven av Ingrid Elfberg, Pebbles Karlsson Ambrose, Helen Lindholm, Linda Mankefors, Eva Ullerud, Carina Aynsley, Monika Orski, Erika Lindblom, Anita Hole, Jeanette Fagerström, Annika Melin, Jannice Eklöf, Tom Grimeton och Per Berg.


Den här boken fick jag som recensionsexemplar och jag blev positivt överraskad när jag började läsa den. Bakom masken är skriven av fjorton författare som alla är medlemmar i Facebookgruppen Författarsällskapet.

Det här är en härlig blandning berättelser med det gemensamma, bakom masken, som berättas på fjorton olika sätt.

Jag sträckläste boken och rekommenderar den varmt. Det är härliga berättelser, oväntade upplösningar, bra språk och välgjord. Läs den!


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

5 kommentarer:

  1. Hej Kim!
    Vad roligt att du gillade boken. Jag tror du missade att räkna in mig och Tom Grimeton som medförfattare. Som förstagångspublicerad tycker i alla fall jag att det skulle vara roligt att få stå med... =)

    SvaraRadera
  2. Tack Kim. Kul att du gillade den. /Per (En av författarna)

    SvaraRadera
  3. Hej Jannice

    Självklart ska du stå med, ska gå in och lägga till er. Håller med dig om att det är viktigt att alla författare syns. Grattis till en jättefin berättelse och bok.

    Kram Kim :-D

    Hej Per

    Ja, jag tyckte väldigt mycket om boken. Hoppas att ni gör fler sådana här projekt och att boken säljer i stor upplaga :-D Det förtjänar den.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  4. Hur har jag kunnat missa detta?! Tack Kim för den fina recensionen!

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Hej Eva
    Oj, har du inte sett den tidigare. Vilken tur att jag gav dig länken.
    Tack för fina berättelser!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!