Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 22 maj 2015

Boktips: Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant

Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant

Det här är Sarenbrants bästa bok! Det går bara inte att sluta läsa. Här byggs spänningen upp redan från början. Boken ger en olustig känsla, eftersom Sofie har lyckats skildra allt som händer så nära, att det känns som om det är jag som upplever det. Det gör mig rädd och olustig, för jag vet vad som kan hända, även om huvudpersonen kanske inte anar det fullt ut.

En bok som kryper in under skinnet och inte lämnar dig oberörd!

Jag har läst flera böcker om kriminalinspektör Emma Sköld, inte i den ordning de har kommit ut, men detta är den senaste boken och åh, vad jag önskar att det hade kommit ut ännu en bok i serien! Tror du kommer att känna likadant när du har läst den här boken.

Emma sköld vaknar upp på sjukhuset efter att ha legat i koma i fem månader. Hon har varit med om en ridolycka. Hon minns sin fyra veckors gamla dotter och känner knappt igen henne när hon får se henne för första gången. Dessutom har hon en känsla av att det inte var någon olycka, utan att någon med vilja har försökt skada/döda henne.

Det visar sig att hennes man har tagit hjälp av sin förra flickvän för att ta hand om barnet. Något förra flickvännen tycker alltför mycket om och ser sig som flickans riktiga mamma. Hon önskar inte att Emma ska vakna upp från sin koma. Men en dag gör hon det och då förändras livet för alla inblandade.

Läs den!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!