Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 24 maj 2015

Boktips: Tango för vilsna själar av Lucy Dillon


Tango för vilsna själar av Lucy Dillon

En härlig bok som tar mig med in i dansens värld. Jag älskar att dansa, genom boken återupplever jag många härliga stunder på dansgolvet. Först tänkte jag att en bok som handlar om danslektioner inte kan vara intressant, men jag gav den en chans och det är jag tacksam för, eftersom boken är charmig och underhållande, precis som alla andra böcker av Lucy Dillon.

Proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus. Hon bestämmer sig för att starta en danskurs på orten. Det blir en blandad skara kursdeltagare, Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, Lauren och Chris som tränar inför brudvalsen. Laurens föräldrar och många andra härliga personer, som Lucy levandegör i boken.

Ibland blir jag irriterad på Lauren som drömmer om sagobröllop och inte inser hur mycket allt kostar, eftersom föräldrarna betalar bröllopet, något som gör hennes mamma, Bridget, förtvivlad när hon ser alla räkningar ramla in...

En härlig bok att krypa upp i soffhörnet med och bara må bra.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!