Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 19 maj 2015

"Tack Kim för en fantastisk bok!" Staden på andra sidan - Kompassen

Det kom en fin recension som gjorde mig mycket glad. Det var Theo som hade läst Staden på andra sidan - Kompassen och innerligt beskriver vad han tyckte om boken. Läs nedan:
"Den här boken fångade mig. Jag kände genast igen mig i huvudpersonen Markus. Varje gång han blev rädd blev jag rädd, varje gång han blev glad blev jag glad. Kim, författaren, har verkligen lyckats fånga mitt intresse för att läsa vidare i boken. 

I början av boken är det svårt att hänga med i händelserna. Ju mer man får veta om personerna och deras personligheter desto mer hänger hela berättelsen ihop. 

Författaren(Kim) delar ut lagom många ledtrådar hela tiden för att behålla spänningen. Markus, huvudpersonen, är lika oförstående som jag i början. Ju längre man kommer in i boken desto fler ledtrådar får Markus hela tiden och till slut blir allt glasklart.

Boken är mest lämpad för både killar och tjejer. Det finns två karaktärer Markus och Matilda. Killarna kan lätt knyta an till Markus och tjejerna kan lätt knyta an till Matilda. Detta är ju ett typiskt drag för Kim Kimselius böcker eftersom hon har gjort likadant med Theo och Ramona i de tidshistoriska böckerna. Bästa ålder att läsa den här boken i är 10-14 år.

Detta är en typiskt fantasybok. Om du själv gillar att skriva så kan jag rekommendera den här boken för att du ska bli inspirerad till att skriva liknande böcker.

Tack Kim för en fantastisk bok!" 

Theo Areklätt

Tack Theo för en mycket fin recension!


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Här kan du läsa fler recensioner av Staden på andra sidan - Kompassen.

Vill du vara en av de som vinner ett recensionsexemplar av min nya bok Sveriges Pompeji - Sandby borgs öde? Håll utkik här på bloggen, för snart lottar jag ut 10 recensionsexemplar av boken.

Kramisar Kim



Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!