Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 4 juli 2015

Boktips: Tidstvillingarna av Arne Norlin och Sally Astridge

Tidstvillingarna av Arne Norlin och Sally Astridge

I början av den här boken ville jag bara att den skulle ta slut, eftersom jag inte alls tyckte den var bra. Men en bit in i boken fångades jag av skildringarna av barnens liv, både hade det svårt på sitt sätt. Tack vare varandra fick de styrka att ta itu med det svåra.

En tidstvilling är en person som är född samma dag och år, samma minut och samma sekund. Maoripojken Tamati har fått lära sig hur han kan besöka sin tidstvilling. Därför dyker han helt oväntat upp hos den tolvåriga Astrid mitt i natten. Först tror hon att hon har inbillat sig, men för varje besök lyckas Tamati stanna allt längre och berättar till slut sin historia. På bara någon sekund lyckas han förflytta sig 1700 mil.

Tamati tar med Astrid till sitt hem. Där får hon träffa Tamatis morfar och får en medaljong. När medaljongen en natt börjar vibrera och uppföra  sig konstigt förstår Astrid att något har hänt Tamati och att bara hon vet att han behöver hjälp. Ska hon lyckas resa till sin tidstvilling för att hjälpa honom?

Ge boken en chans, för den blir som sagt allt bättre ju längre in i boken man kommer!


Den får tre stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!