Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 juli 2015

Boktips: Tudor Rose av Anne Perry

Tudor Rose av Anne Perry

En härlig ungdomsroman på engelska, som utspelar sig under Elisabet I:s tid. Rosie hatar sitt liv. Hon råkar alltid ut för problem. Hennes allra största problem är att hon inte kan läsa. Något som ställer till det rejält för henne i skolan. Hon blir retad och mobbad. Av en gammal man får hon en antik klocka som för henne genom tiden till Elisabet I:s hov när den spanska armadan just är på väg mot England.

Där märker Rosie att hon läser betydligt bättre än många andra.

Rosie upptäcker en spion i drottningens hov och ger sig av för att varna drottningen. En färd genom England på 1500-talet, som inte är så lätt för en flicka från framtiden.

En bok jag varmt rekommenderar.



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!