Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 3 juli 2015

Hjärtevärmande presenter

 Hjärtevärmande presenter

Bukowskinalle från dunkla_rum

Den sjunde maj var jag med Tudor på djursjukhuset i Jönköping. Han hade haltat ett tag och skulle opereras med titthålsoperation. Tanken var att jag skulle träffa min twittervän dunkla_rum. När jag checkade in Tudor sa de att om jag stannade kvar där, skulle de operera honom direkt, eftersom jag hade 3 timmars bilkörning hem. Då var jag tvungen att ställa in mötet med dunkla_rum, eftersom jag var trött och gärna körde hem medan det var ljust och inte så mycket trafik.

Det härliga brevet från dunkla_rum
Jag hade tagit med mig den tjocka manusbunten till Att hitta glädje i skrivandet och satt i väntrummet och korrekturläste när jag hörde någon säga mitt namn: "Är det Kim?"

När jag tittade upp stod en kvinna där, iklädd postens kläder. Min första tanke var: "Hur vet någon att jag är här? Vem har skickat paket till mig?" För kvinnan hade ett paket i sin hand. Det visade sig vara dunkla_rum :-)

Fint bokmärke från dunkla_rum
Vilken glad överraskning. Hon räckte över paketet som innehöll en underbar liten nalle, ett härligt brev med fina ord, ett mysigt bokmärke och många fler små fina saker. Älskar omtänksamma, överraskande människor. dunkla_rum förhöjde dagen.

Tack så mycket snälla dunkla_rum, för din omtänksamhet. Nallen sitter här bredvid datorn och håller mig sällskap, han är lika charmig som Tudor.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!