Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 14 augusti 2015

Boktips Berättelsen om Taur av Bengt Tollesson

Berättelsen om Taur av Bengt Tollesson

Det här är en bok som får mig att tro att allt är möjligt. Det finns andra varelser som vandrar omkring oss, absolut! Bengt Tollesson beskriver de osynliga människorna på ett sympatiskt sätt. Jag vill också träffa Taur, jag tycker om honom.

Boken fångade mig direkt! En riktig sträckläsningsbok, den gick inte att lägga ifrån sig. En magisk bok som dröjer kvar inom mig länge. Älskade den!

Det dröjer ett tag innan vi får träffa Taur. Först får vi möta Nina. Allting verkar gå fel för henne. Då får hon en dator och en internetuppkoppling. Detta är långt innan internet blev vanligt för alla. Via nätet får hon kontakt med Viktor som bor på Orust. Hon tjatar sig till ett foto och till slut skickar han ett. Han är ursnygg! Han skickar även ett halsband till henne. Så en dag får hon ett meddelande om att det är sista gången han kan prata med henne. Hon försöker om och om igen få kontakt med honom. Till slut svarar en polis och säger att han är död, men att han inte alls var någon tonåring, utan en hundraårig man. Hon blir ursinnig och slänger halsbandet.

Under tiden har Taur drivits från sitt hem. Han får veta att andra varelser är på jakt efter honom för att mörda honom. Han vet bara en enda person han kan vända sig till och det är Nina.

Blir alldeles varm av glädje när jag tänker på boken. Härliga personskildringar, underbara miljöskildringar och en fartfylld handling gör att det här är en perfekt bok, både för de som älskar att läsa, men även för de som har lite svårt att hitta något de gillar. Rekommenderar den varmt och hoppas få läsa mer av Bengt Tollesson i framtiden.

Ännu en underbar bok från Idus förlag :-) Tack!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!