Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 augusti 2015

Boktips Svarthuset av Peter May

Jag har fått en ny författarfavorit

Svarthuset av Peter May

är första boken i en deckartrilogi. Är glad att jag lade ut en bild på bokomslaget när jag skulle börja lyssna på Lewispjäserna, för det visade sig vara den sista boken i serien. Genast laddade jag ned första boken istället och började lyssna. Nu är jag redan inne på tredje boken. Det går bara inte att sluta lyssna när jag väl har börjat.

Boken står som deckare hos nätbutikerna, men jag vet inte om det är en deckare, egentligen. För mig är det en spännande, nästan thrilleraktig skönlitterär bok, där personer råkar dö. Det är nämligen inte morden/döden som är det viktigaste i boken, det är allt det andra, livet, miljöerna, människorna, de som blev kvar.

Svarthuset innehåller ett helt livsöde, ja flera stycken. Det går inte att låta bli att engagera sig i berättelsen, eller personernas öden. Jag är där, jag kämpar med dem mot vädrets makter, jag andas den saltmättade luften tillsammans med dem, jag är i boken!

En sak är säker, även om jag har fått en ny författarfavorit tänker jag absolut inte resa till de Yttre Hebriderna. Det verkar inte göra annat än storma och vara dåligt väder där. Något som lämpar sig väldigt bra i just den här boken.

Om du vill ha något mer än en bloddrypande deckare/thriller, då är den här boken för dig, för den innehåller allt, förutom att det inte är läskiga detaljskildringar av mord och blod. Läs den!!!

Tyckte du den här lät spännande? Kika då in på min blogg lördag-söndag, då kommer recensioner av de andra två böckerna i serien.


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Spännande, ett helt nytt namn för mig - tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Hej Marina

    Helt ny för mig också, men nu har jag sträckläst alla tre böckerna i trilogin, suveränt bra!

    Ha det så gott!

    Kram Kim <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!