Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 21 februari 2016

Boktips Fasanjägarna av Jussi Adler-Olsen


Fasanjägarna av Jussi Adler-Olsen
Den här boken var såååååå bra, samtidigt som den var riktigt, riktigt otäck. Det här är andra boken om Avdelning Q som drivs av Carl Mörk. Det är polisens cold-case-avdelning.

En dag ligger en ny mapp på bordet. Den handlar om ett syskonpar som blivit brutalt mördade i en sommarstuga 1987. En man har bekänt brottet efter flera år och sitter fängslad, men polisens utredning leder mot en grupp unga internatskoleelever som kommer från rika familjer i Danmark. Mannen som bekänt brottet ingick i den grupp som var misstänkt. Det var bara det att han som erkänt inte var rik, utan gick på skolan på stipendium.

När Carl Mörk kastar sig in i utredningen upptäcker han, tillsammans med sin assisten Assad, att allting inte är som det verkar vara. De försöker hitta en koppling mellan den hemlösa Kimmie och tre av landets mäktiga män. Under tiden sker nya dödsfall.

Dagens nyheter skriver att boken är bland det absolut bästa som skrivs idag. Boken har blivit vald till årets bästa skandinaviska kriminalroman 2010.

Den är värd vartenda ord och varje utmärkelse. Personporträtten är ruskigt bra, vilket gör boken extra skrämmande. Det är inga döda transportsträckor, det händer hela tiden nya saker. Jag som läsare får ta del av bevisen och försöker lista ut hur det hänger ihop.

Upplösningen är något av det mest spännande jag har läst. Läs boken!!!

När jag länkade till de olika internetbutikerna såg jag att boken även finns som film. Tror inte jag vågar se den filmen. Boken var tillräckligt skrämmande.



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!