Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 25 februari 2016

Fantasy fan convention Icecon 2016

Är du en riktigt inbiten fantasyfantast. Då kanske Icecon 2016 är något för dig. Läs mer nedan.


Icecon 2016 fantasy fan convention
Icecon 2016 is a science fiction and fantasy fan convention that will be held in the heart of Reykjavík, Iceland, this fall. On the 28th to the 30th of October, Iðnó theatre (idno.is) will be filled with the fantastic.

There will be panels, readings, a Halloween masquerade and other events.

Information on registration, membership fee, guests of honour, program and accommodation coming soon. All information will be posted on this event-page and a forthcoming homepage. Any interested parties can also email us at icecon2016(at)gmail.com

Icecon 2016 is supported by Reykjavik UNESCO City of Literature (bokmenntaborgin.is/en/)

Best regards,
The Icecon 2016 committee

 

Tänk att få besöka Reykjavik och Island. Underbart! Jag har varit där två gånger och föreläst och signerat mina översatta böcker. I år, 2016, kommer två böcker som utspelar sig på Island. En av dem är en fantasybok. Kanske något för Icecon?

Icecon fantasy fan convention har en egen facebooksida.

Döden på Island utkommer augusti 2016. Min 21:a historiska äventyrsbok om Theo och Ramona.

Det osynliga folket utkommer september 2016. Fantasybok och fjärde boken i serien Theo- och Ramonaäventyr.

Här kan du läsa mina inlägg om Islandsresorna:
Island är en magisk plats som väcker fantasin.
Akureyri på Island är en fantastisk plats.
Heta källor, Myvatn, Godafoss, Dimmuborgir och mystik på Island.
Föreläsningar i undersköna Akureyri på Island.

Blev du nyfiken på böckerna? Fråga efter dem hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!