Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 24 april 2016

Boktips Av jord är du kommen av Thomas Erikson och Christina Granbom

Av jord är du kommen av Thomas Erikson och Christina Granbom

"När kommer nästa?" är min första tanke när boken är slut. Behöver jag säga så mycket mer?

Det här är en mycket annorlunda deckare, dråpliga händelser, annorlunda personligheter och en miljö vi inte är vana vid. Allt det här gör det till en läsvärd deckare som är svår att lägga ifrån sig. Jag vill veta hur det går för Rita och jag hoppas att hennes man får vad han förtjänar. "När kommer nästa bok i serien?" Läs den!

Rita stirrar på skärmen. Hur hon än gör så vägrar nollorna att sluta blinka. Var har alla pengar tagit vägen, och var är hennes man? Lite i taget inser hon vilken situation hon faktiskt ställts inför. Vad hon inte vet är att hennes man gått under jorden med en kvinna han nyss träffat. Plötsligt är allt Rita trott på borta, och på bara några timmar har hennes liv har slagits i spillror. Rita är dotter till en begravningsentreprenör. Familjeföretaget som pappa byggt upp har länsats på allt och när han inser att det är Ritas man som ligger bakom, tar han sitt eget liv för att slippa skammen. Begravningsbyråns affärer går dessutom riktigt dåligt. Fullkomligt utblottad blir Rita vittne till ett dödsfall. Eftersom hon inte gjort något för att rädda ett liv känner hon sig skyldig, men när arvingarna anlitar henne för begravningen försvinner alla samvetskval. Hon får en rejäl intäkt till byrån. Fordringsägarna knackar dock allt hårdare på dörren. Invånarna i staden lever på tok för länge, och hon inser att något radikalt måste göras. I samband med ett mord blir Rita utfrågad av polisen, som anar att hon döljer någonting. Men det är inte alls vad de tror. Till slut ser hon bara en utväg, en som kräver noggrann planering.
Av jord är du kommen är den första boken i thrillerserien om begravningsentreprenören Rita Benson.



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!