Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 2 april 2016

Boktips Snövit ska dö av Nele Neuhaus


Snövit ska dö av Nele Neuhaus
Det här var en bok som grep tag i mig. Den var annorlunda, nya miljöer och en helt ny författare för mig. Jag tyckte om det jag läste och det gick fort att läsa ut boken. Lite svårt var det med alla namn. Jag undrar om händelserna utspelar sig i Holland, eller i en fiktiv värld, men enligt baksidestexten är det Tyskland. Oavsett är det fängslande miljöer och oerhört spännande handling. Det är mycket svårt att lägga ifrån sig den här boken. Läs den!

Ett skelett hittas i en bunker på en gammal övergiven militärflygplats. En kvinna blir nedknuffad från en gångbro, rakt ned på motorvägen under. Kriminalpoliserna Pia Kirchhoff och Oliver von Bodenstein upptäcker att händelserna hör ihop, till slut leder spåren dem till en händelse tio år tidigare. Då försvann två tonårsflickor, Laura och Stefanie, i den lilla byn Altenhain. Stefanies tjugoåriga pojkvän Tobias dömdes för mord på de båda flickorna och fick avtjäna tio års fängelse, trots att inga kroppar hittades.

När boken börjar har Tobias precis släppts från fängelset och återvänt till sin barndomsby, där invånarna avskyr honom som pesten och gör allt för att få honom därifrån. När ännu en ficka försvinner i byn får Tobias genast skulden. Men är det verkligen Tobias som är mördaren, eller finns det en mördare som har hållit sig dold under alla dessa år? Otroligt spännande!

Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!