Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 14 april 2016

Författarkurser 2016

Förra veckan tipsade jag om flera skrivarkurser. Både utomlands, här i Sverige och på distans. Idag vill jag tipsa dig om ytterligare skrivarkurser. Med 19 års erfarenhet som författare och runt 40 utgivna böcker har jag stor erfarenhet som författare. Den kunskapen vill jag dela med mig av till dig som drömmer om att skriva mer, att skriva lättare och få en bok utgiven. Därför håller jag under juli månad skrivarkurser på en ljuvlig 1700-talsgård i Blekinge. Det kommer kursdeltagare från hela landet, vi har jättekul och inspirerar varandra. För de som inte har möjlighet att resa ned till Blekinge har jag också skrivarkurs på distans. Det är bara att välja. Här tipsar jag om ännu fler skrivarkurser.

SKRIVARKURSER 2016:
Skrivkurser för Kim M Kimselius: Att hitta glädje i skrivandet, juli 2016.
Kim M Kimselius 2:a skrivbok
Manuspiloternas skrivarkurser 2016.
Här hittar du många olika skrivarkurser.
Skrivarkurs på distans för Kim M Kimselius, Hitta glädje i skrivandet.
Här hittar du många kurser inriktade på skrivandet.

Idag vill jag tipsa dig om Författarkurser.se utbud under 2016. Det är Jorun Modén som håller i kurserna. Så här presenterar Jorun sig själv: Jag heter Jorun och jobbar som författare, leder skrivkurser och frilansar. Som trebarnsmamma har jag en hel del knep och erfarenheter kring hur man skapar skrivtid och prioriterar. Jag brinner också för skrivandet som hantverk, från idéer och berättarknep till den magi som uppstår när karaktärerna får ett eget liv och berättelsen tar över.


Författarkurser.se skrivarkurser under 2016
Vill du bli författare? Nedan har jag listat hur det ser ut med platser i vårens program, både när det gäller distanskurser, författarkurs i Stockholm och skrivarresa till Frankrike. I samtliga kurser ingår personlig handledning och massor av inspiration. Några av datumen är redan fulltecknade men ibland får jag ett återbud så hör gärna av dig om du vill stå på intresselista eller förhandsboka en plats inför nästa termin.

Maila jorun.moden@gmail.com för att anmäla dig eller om du har frågor kring att välja rätt kurs!

Författarkurs 1 på distans – start 12 april.
FÅTAL PLATSER KVAR. På bara åtta veckor får du med dig kunskaper om drama och hur man knyter ihop en historia, lär dig skapa flerbottnade karaktärer, skriva dialog och hitta träffande detaljer i miljöer. Dessutom knäcker vi gestaltningskoden. Kursen har fått högsta betyg av tidigare deltagare och mitt mål är att du ska bli lika nöjd. Flertalet tidigare kursdeltagare är nu utgivna författare eller vinnare i novelltävlingar. Tidigare deltagare har gett kursen högsta betyg och mitt mål är att du ska bli lika nöjd. Läs mer

Författarkurs 2 på distans – start 12 april.
PLATSER FINNS. Fördjupningskurs för dig som gått grundkursen/ Författarkurs 1 eller motsvarande kurs i kreativt skrivande. Vi vässar gestaltningen och lär oss även att jobba med olika dramatiska former, karaktärsutveckling, dialogteknik för proffs, och scenteknik. I kursen ingår en workshop för att skapa vändningar, twister och överraskande slut. Dessutom får du med dig lektörsknep så att du kan vässa ditt manus på egen hand.
Läs mer … 

Författarkurs 2 på Söder – start 4 april. 
1 PLATS KVAR. Lokal på bekvämt gångavstånd från Skanstull. Fördjupningskurs för dig som gått grundkursen/ Författarkurs 1 eller motsvarande kurs i kreativt skrivande. Vi vässar gestaltningen och lär oss även att jobba med olika dramatiska former, karaktärsutveckling, dialogteknik för proffs, och scenteknik. I kursen ingår en workshop för att skapa vändningar, twister och överraskande slut. Dessutom får du med dig lektörsknep så att du kan vässa ditt manus på egen hand.
Läs mer

Intensivhelg 23 – 24 april.
2 PLATSER FINNS. Vi går igenom hela Författarkurs 1 på bara en helg, räkna med massor av inspiration och en känsla av bootcamp! Läs mer

Författarkurs 1 på Söder – start 29 augusti.
Du är välkommen att maila mig om du vill förboka. Studera skrivkonsten i kurslokal nära T-bana Skanstull på Söder. Du får en första verktygslåda till författande, oavsett om du skriver för personlig utveckling eller med sikte på publicering. På bara åtta veckor får du med dig kunskaper om drama och hur man knyter ihop en historia, lär dig skapa flerbottnade karaktärer, skriva dialog och hitta träffande detaljer i miljöer. Dessutom knäcker vi gestaltningskoden. Kursen har fått högsta betyg av tidigare deltagare och mitt mål är att du ska bli lika nöjd. Flertalet tidigare kursdeltagare är nu utgivna författare eller vinnare i novelltävlingar. Jag som leder kursen heter Jorun Modén, är flerfaldigt utgiven författare och grundare av Författarkurs.se  Läs mer

Författarkurs i Frankrike – 7 – 14 maj.
FULLBOKAD.  Vårens kurs är fullbokad men du är välkommen att höra av dig om du vill förboka inför oktober. Vi förlänger sommaren med en förtrollande skrivarresa till La Pomme d’Or i Loiredalen i Frankrike och erbjuder för första gången del 2 som intensivvecka. Läs mer

Skriv som en journalist! Distans. Start 18 september.
PLATSER FINNS. Driver du en blogg, är du webbredaktör eller författare som vill vässa verktygen i journalistiskt skrivande? Hösten 2016 kan du gå ”Skriv som en journalist” med start söndagen den 18 september. Det här är en distanskurs där du på bara åtta veckor lär dig knep som omedelbart gör skillnad för dig och dina läsare. Läs mer … 

Författarcafé på distans – start 18 september.
PLATSER FINNS. Välkommen på en författarkurs med cafékänsla där vi utforskar skrivflöde, psykologi och Hjältens resa! Läs noga igenom kursbeskrivningen då detta är en avancerad skrivarkurs för dig som tidigare gått minst grundkursen (del 1) eller motsvarande annan skrivarutbildning.
Lycka till!

Lycka till med din skrivarkurs, oavsett om du går hos mig eller någon annan.

Kanske vill du läsa blogginlägget Att lyckas i novelltävlingar

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs till sommaren för mig, Kim M Kimselius?
Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans för mig?

Kramisar Kim

Här ser du mina skrivböcker:
Att hitta glädje i skrivandet  Fråga efter den hos din bokhandlare, eller beställ den på nätet.

"Kimselius delar frikostigt, handfast och inspirerande med sig av sina erfarenheter, kunskaper och upplevelser av att skriva berättelser och att vara författare. Att hitta glädje i skrivandet är en bok som fungerar som både sporre och handbok och passar för såväl deltagare på skrivarkurser
som aspirerande författare i blandade åldrar eller allmänt intresserade." BTJ-häftet nr 20, 2015. Lektör Henric Ahlgren


Att skriva med glädje, finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. Tyvärr är boken tillfälligt slut och utkommer i nyreviderad utgåva 2016/2017. Boken finns fortfarande som e-bok.

"Det är en ovanligt inspirerande bok. Så fort du släpper den går du direkt till datorn och börjar skriva själv. Därför att lusten blir SÅ stor efter att ha läst i denna bok att du helt enkelt inte vill göra något annat än att skriva!" Helena Milton

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!