Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 juni 2016

NEVER GIVE UP Omdöme av min föreläsning från en skolklass

GE ALDRIG UPP / NEVER GIVE UP
I mars 2016 var jag och föreläste på Snapphaneskolan, Broby i Skåne. Jag har varit där många gånger, tror detta var mitt femte besök i skolan. Det är alltid lika roligt att komma tillbaka och möta nya elever.

Den här gången blev det lite speciellt, eftersom mitt motto är GE ALDRIG UPP. Att just klass 5a på Snapphaneskolan hade NEVER GIVE UP som sitt motto var något jag inte visste. Efter föreläsningen skänkte de mig ett fint armband med just de orden. Föreläsningen blev ett minne för livet. Att sedan få mejl från läraren med elevernas omdöme värmde hjärtat.

Vill passa på att berömma eleverna som satt helt stilla i 60 minuter och lyssnade på min föreläsning. Ni var fantastiska!

Nedan kan du läsa vad klass 5a tyckte om mötet med mig.

Påskpynt i Snapphaneskolan
 Hej Kim!

Tusen tack för att du kom till oss på Snapphaneskolan och berättade om dina böcker. Du inspirerade oss verkligen och vi är jättetaggade på att fortsätta läsa ”Svarta döden” och jag börjar på ”Den där dagen” på bussen hem idag.

Så här tyckte eleverna:
”Du ger inte upp och förklarar verkligen bra och är en jättebra författare.”
”Det var rätt roligt men jobbigt att sitta still.”
”Det inspirerade mig ovanligt mycket.”
”Dina böcker verkar jättebra och du är en jättebra författare.”
”Spännande böcker och bra att vi fick autograf.”
”Jag blev sugen på att läsa och skriva.”
”10/10”
”Bra att hon berättade om sin hemlighet och att hon aldrig gav upp.”

NEVER GIVE UP

Vänliga hälsningar
5a på Snapphaneskolan
Annica Eriksson

Tack alla goa elever och lärare Annica för att ni tog er tid att skicka omdöme om min föreläsning.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs till sommaren för mig, Kim M Kimselius?
Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans för mig?

Kramisar Kim
Här ser du mina skrivböcker:
Att hitta glädje i skrivandet  Fråga efter den hos din bokhandlare, eller beställ den på nätet.

"Kimselius delar frikostigt, handfast och inspirerande med sig av sina erfarenheter, kunskaper och upplevelser av att skriva berättelser och att vara författare. Att hitta glädje i skrivandet är en bok som fungerar som både sporre och handbok och passar för såväl deltagare på skrivarkurser
som aspirerande författare i blandade åldrar eller allmänt intresserade." BTJ-häftet nr 20, 2015. Lektör Henric Ahlgren


Att skriva med glädje, finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. Tyvärr är boken tillfälligt slut och utkommer i nyreviderad utgåva 2016/2017. Boken finns fortfarande som e-bok.

"Det är en ovanligt inspirerande bok. Så fort du släpper den går du direkt till datorn och börjar skriva själv. Därför att lusten blir SÅ stor efter att ha läst i denna bok att du helt enkelt inte vill göra något annat än att skriva!" Helena Milton

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Jag med några av mina 40 böcker.  Foto Bertil Knoester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!