Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 21 oktober 2016

Boktips I krig och kärlek av Leffe Grimwalker och Caroline Grimwalker

I krig och kärlek av Leffe Grimwalker och
Caroline Grimwalker

Det här var lite som lagen om alltings jävlighet: Allt som kan gå fel gör det också. Jag har skrattat så tårarna runnit, men jag har också sagt åt huvudpersonerna att prata med varandra. "Säg någonting då!" Men så klart, om de hade gjort det hade det inte blivit den dråpliga historia som I krig och Kärlek är. Det här är så galet det bara kan bli. Lyssna på boken och ta del av det stackars trädet som får lida för allas brister. Ja, det är så att du bara kan lyssna på boken, för den finns bara på Storytel. Älskade boken!


Saras hemlighetsfulla beteende får Stefan att ana oråd. Vem är det hon sms:ar med egentligen? Sara å sin sida kan inte förstå varför Stefan tagit kontakt med sitt anskrämliga ex på Facebook igen. Samtidigt anländer de första gästerna till familjen Riddarstolpes årliga släktsammankomst: Stefans son Sebbe och hans nya tjej Amartin, en skärpt tjej som anar att allt inte står rätt till hos värdparet.


Den får fem stjärnor av fem möjliga

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 

Blev du nyfiken på boken? Den finns bara att lyssna på hos Storytel.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! Mejla Kim M Kimselius.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!