Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 18 november 2016

Boktips Grannen from Hell av Carina Aynsley

Grannen from Hell av Carina Aynsley

Det här är en så osannolik berättelse att den nästan kunde vara sann. Jag skulle vilja se den som en pjäs, eller film, för att få mig ännu fler goa skratt.

Carina Aynsley skriver fängslande och jordnära, så att man kommer personerna in på livet. Hon lyckas väva ihop alla trådar fint och har gjort en riktigt bra bok! Läs den och få många goa skratt! Jag kunde inte slut läsa när jag väl börjat.

Lisa från Gävle reser till Koskenjärvi i norra Finland för att söka sina rötter. Det visar sig vara en inte helt enkel uppgift och de två semesterveckorna blir mer händelserika och livsavgörande än hon kunnat ana. Förutom den romantiska och försiktiga Lisa, träffar vi Maria, Lisas ständigt svärande och champagnesörplande barndoms-väninna. Ilmari, den sirlige änkemannen. Drömprinsen Hannes, Marias sambo. Vanja, en mycket olycklig, men färgstark kvinna. Snygg-Martin, grannens son. Sist, men inte minst, Jari-Pekka, Grannen from hell, vars självpåtagna livsuppgift är att jävlas med allt och alla. 
 
Detta är en romantisk förvecklingshistoria där Grannen from hell har alla fingrar med i spelet. Men vad är det egentligen för hemligheter som döljs innanför grannens egen ytterdörr?




Den får fem stjärnor av fem möjliga

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, BookOutlet.se och CDON.COM.


Här kan du träffa mig under höstens signeringar:
26 november 11-14 signerar Kim sina böcker hos Lek & Sak i Lund.
27 november 11-13 signerar jag hos Akademibokhandeln Center Syd
3 december 11-13 signerar jag hos Lundins bokhandeln i Karlshamn.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! Mejla Kim M Kimselius.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!