Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 4 november 2016

Boktips Sista vakten av Stephen King

Boktips Sista vakten av Stephen King

Stephen King är en oerhört skicklig författare. Han kan få mig att tro på precis allt, allt han skriver känns som om det är fullt möjligt att hända. Det här är den tredje boken om Brady Hartsfield och om Bill Hodges som genom alla böckerna jagar Brady. Vars ondska inte vet några gränser.

Den här gången har Brady kommit på något riktigt ondskefullt. Det gick bara inte att sluta lyssna på boken. Den var oerhört spännande och som vanligt när jag har en bra ljudbok i öronen blir det mycket städat, eller mycket trädgårdsarbete utfört, eller pappersarbete där inte tankarna behöver vara med.

Alltsedan den första boken jag läste av Stephen King har jag varit fast. Jag läser precis allt han skriver. Eller lyssnar på böckerna, vilket gör att jag kan beta av dem snabbare, för hans böcker är tjocka, ändå känns de inte tillräckligt tjocka.

Hans personporträtt är så starka att jag känner smärtan personerna upplever och jag mår nästan illa. Läs den! Men se till att du har gott om tid på dig, för du kommer inte att vilja lägga ifrån dig boken.


Mercesmördaren är tillbaka
För sju år sedan körde den ökände "Mercedesmördaren" Brady Hartsfield rakt in i en folkmassa. Åtta människor dog och långt fler fick men för livet. Den pensionerade kriminalpolisen Bill Hodges har inte kunnat lägga vansinnesdådet bakom sig, och när han nås av den oroande nyheten att en efter en av de överlevande efter Mercedesmassakern försökt ta sina liv under mystiska omständigheter, inser han att mardrömmen är långt ifrån över.

Hodges blir allt mer övertygad om att Brady Hartsfield har ett finger med i spelet i det som börjar likna en självmordsepidemi. Men hur kan det vara möjligt, när Hartsfield som är dömd till psykiatrisk vård, sitter i rullstol och knappt kan prata? Vad döljer sig bakom Mercedesmördarens tomma blick?

Sista vakten avslutar Stephen Kings hyllade thrillertrilogi om Bill Hodges och hans ständiga medhjälpare Holly och Jerome. Den första boken i serien, Mr Mercedes, tilldelades 2015 års Edgar Award för bästa spänningsroman.

"Stephen King är en mästare på att skapa skräck och fasa hos sina läsare och lyckas förträffligt även denna gång." Ingalill Mosander, Aftonbladet

Den får fem stjärnor av fem möjliga

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, BookOutlet.se och CDON.COM.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! Mejla Kim M Kimselius.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

  1. Jag slukade allt han skrev under en period men nu är det längesedan jag läste något han skrivit, kanske är dags igen...

    SvaraRadera
  2. Hej Marina

    Känner igen det där. Man hittar en ny författare och så glöms den gamla bort, sedan återupptäcker man sin favoritförfattare igen. Jag samlar på Stephen King, men jag har däremot inte läst allt. Han skriver så tjocka böcker och jag har så många recensionsböcker att läsa.

    Om du vill börja läsa den här boken, börja från början med Mr Mercedes.

    Ha en härlig, spännande, lite otäck läsning.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!