Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 12 april 2017

Livsfarligt!

Livsfarligt!

Egentligen är det väl ingen fara för liv, ändå tycker jag ordet passar bra. För det är det där med att plantera en idé i mig som är livsfarligt, för mig, inte för någon annan.

Jag har hur många böcker som helst inom mig, sedan säger någon ett ord, ger mig en idé och vips har jag stoff till en ny bok.

Precis så var det förra veckan när jag var i Markaryd och Tranemo, höll skrivarkurser och föreläste.

Två nya böcker fick jag inspiration till, tack vare elever och lärare i de båda städerna.

Jag vill skriva dem NU! Men det är andra böcker som ligger på väntlistan. Därför måste jag stålsätta mig, skriva första och sista kapitlet och stolpar till mitten, sedan stoppar jag in dem tillsammans med de övriga böckerna som väntar på att få se dagens ljus. Nu ligger det 51 berättelser där. FEMTIOEN STYCKEN!!!

Förstår du varför jag alltid svarar nej, när jag får frågan om jag får skrivkramp?

Jag får däremot kramp för att jag inte hinner skriva alla ord som föds inom mig. Önskar jag kunde klona mig.

De här böckerna står på tur för att se dagens ljus:


Men allra först ska Äventyr i Uddevalla bli klar.
Jag skriver på och hoppas att alla de 51 böckerna någon gång ska bli färdiga, men jag vet att fler idéer kommer att dyka upp. Redan nu ligger det flera förslag på böcker i inkorgen. Du vet väl att du som läsare kan tipsa mig om vad jag ska skriva om i Theo- och Ramonaäventyr. Det är det många som har gjort. En dag kanske det blir din idé som resulterar i en färdig bok.

Jag fortsätter skriva så många böcker jag bara hinner med per år.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!