Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 17 april 2017

Snabbvisit av snön

Snabbvisit av snön

Det började snöa på lördag eftermiddag. På söndagen vaknade vi till en ny värld. -5 grader och allt var snötäckt.
 Månen hade ännu inte gått och lagt sig.
 Solen var på väg upp.
När solen stigit över horisonten gnistrade den vackert i snön och gav mig en känsla av en kall januaridag.

Det var bara att ta på Icebugsen och gå promenad. Visst är det vackert, ändå gjorde det ont i hjärtat när jag tänkte på hur mycket mina växter hade tagit stryk.
 Väl hemkomna från promenaden blev vi välkomnade av katterna.
Trulsa och Troll var helvilda i snön och klättrade upp på benen medan jag gick.
När solen väl stigit upp till sin högsta bana smälte den undan snön. Då såg jag min magnolia, alldeles brun och frostbiten. Den som precis hade börjat blomma...

Påskliljorna var helt begravda.

Tudor på lördagskvällen.

Nu hoppas jag att vi slipper mer snö. Nu är det vår och det är mycket att göra i trädgården.

Nu är det mindre än fem veckor tills Venice-Kiara flyttar hem till oss. Vi längtar och jobbar för fullt för att vara lite lediga när hon kommer till oss.

Ha en fortsatt fin påsk!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!