Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 30 april 2017

Vilse i tiden

Vilse i tiden

Rubriken låter lite som en av mina böcker. De handlar ju om tidsresor. Men så är inte fallet. Det är jag som vaknade i tron att det var lördag, blev lite irriterad på datorn som sa att det var söndag och sedan insåg att datorn faktiskt hade rätt. Så blir det när man haft en intensiv vecka.

Det har hänt mycket under tiden jag har varit i Uddevalla och föreläst, samt gjort research inför boken Äventyr i Uddevalla. Gurkplantorna har vuxit ovanför växtbelysningen och de första gurkorna visar sig redan. Med andra ord är det dags att flytta ut dem i växthuset.
När jag klev ut i glasgången slog doften av citronträd och trumpetblommor emot mig. Även där hade mycket hänt under den senaste veckan.

Även om jag nu är hemma i Blekinge igen, är tankarna fortfarande kvar i Uddevalla, och kommer att vara så tills boken är klar.
Nästa helg är det Mässa i Eringsboda. Helgen därefter är det Litteraturfestivalen Bok och Hav i Karlskrona. Jag medverkar på båda. Under veckorna håller jag skrivarkurser i projekt Hållbar Personlig Utveckling.
Däremellan, under varje ledig minut, kommer jag antingen att knattra ner orden till Uddevallaboken, eller vara där i tankarna. Jag har fascinerats av Uddevallas historia, något du kommer att upptäcka i kommande blogginlägg. Jag har oändligt många bilder att visa dig därifrån. Men nu väntar Tudor ivrigt på morgonpromenad och jag längtar efter att få sträcka ut benen på en tur i skogen.
Ha en underbar dag och njut av livet!



Jag med några av
mina drygt 40 böcker.
Foto Bertil Knoester

 
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 
Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!



På min hemsida www.kimselius.se kan du läsa mer om mig och mina böcker.

2 kommentarer:

  1. Fina blommor. Älskar trumpetblommor men har aldrig lyckats med dem. Man behöver antagligen ett växthus för att klara dem. Och det har jag inte.

    SvaraRadera
  2. Hej Nini

    Nejdå, du behöver inget växthus. Mina trumpetblommor står ute hela våren/sommaren/hösten. Därefter flyttar de in till en svalare plats för att få vila. Min granne har sin trumpetblomma i badrummet under vintern. Den växer och frodas.

    Försök! De är jättelätta.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!