Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 20 maj 2017

Boktips Dolda tecken av Emma Askling

Dolda tecken av Emma Askling


En mycket spännande bok som passar både stora och små. Jag sträckläste boken. Emma Askling bygger skickligt upp berättelsen och spänningen, vilket gör att det inte går att sluta läsa.

Jag tycker om att författaren tar upp krigsbarnet under andra världskriget. Det förhöjer berättelsen och ger den en historisk anknytning.

Berättelsen handlar om Fabian, som trots sin vilja måste tillbringa sportlovet tillsammans med en klasskamrat, Julia, som han inte ens känner närmare. Han vill hellre åka iväg med sin vanliga kompis och åka skidor.

Men när de kommer till det gamla huset som hans pappa har ärvt, blir Julia ett stöd för honom. Fabian är mörkrädd, mycket mörkrädd, men det är inte Julia. En fin vänskap växer fram mellan dem båda, samtidigt som de ska försöka lista ut mysteriet huset döljer.

Jag rekommenderar varmt boken.

Min bedömning dras ned på grund av att författaren oavbrutet använt ordet "kolla" i texten, istället för att berika språket.



Här kan du läsa mitt omdöme om den förra boken av Emma Askling, Det övergivna huset.



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!