Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 21 juni 2017

Halvtid

Halvtid

Nu har nästan halva 2017 försvunnit. Det är midsommarveckan, vilket innebär att det börjar gå mot mörkare tider. Det gäller att ta vara på den tid vi har, här och nu.

För första gången på många år har jag hunnit med riktigt mycket innan sommaren. Normalt brukar jag ha ett par böcker som ska bli klara för tryck. Den biten är nästan avklarad.

Färdig så här långt i halvtid
Jag satte mig ned och skrev ned allt jag hunnit med under årets första halvår.

Föreläsningar: Varit i Markaryd, Traryd, Höör, Malmö, Ryd, Urshult, Strömsnäsbruk, Tranemo, Uddevalla, Eringsboda

Skrivarkurser: Landstinget fyra veckor.

Intervjuer: M Magasin, Året Runt, Ronneby Magasin, Expressen, Flera gånger i Sydöstran och BLT, Radio P4, Presskonferens.

Mässor: Olofström, Kristianstad, Eringsboda

Litteraturfestival: Bok och Hav Karlskrona

Utgivna böcker fram till 21 juni: 10 tips för att leva på din kreativitet, Morden på Färgargården, Mysteriet med Guldgubbarna.

Boksläpp: På Bok och Hav av 10 tips för att leva på din kreativitet och Morden på Färgargården.
På biblioteket i Ronneby av Mysteriet med Guldgubbarna.

Fått en fin artikel i Nationalencyklopedin.


Att se tillbaka på allt som hänt under årets första månader får mig att inse varför tiden har rusat iväg så fort. Speciellt som jag vid vissa föreläsningar har varit borta en hel vecka.

Skönt att inte ha stress med att fyra-fem böcker ska iväg till tryck. Så var det nämligen förra året i augusti. Fem böcker skulle levereras till tryck samma vecka. Mycket stressande. Nå, vad har jag framför mig då?


Det som jag vet väntar framöver

Föreläsningar: Torsås, Island, Hörby, Arkeologidagen Vång, Uddevalla, Götene

Skrivarkurser: 5 skrivkurshelger på Färgargården i Eringsboda

Intervjuer: Inga inbokade

Mässor: Bokmässan i Göteborg,

Litteraturfestivalen: på Island

Utgivna böcker till september: Äventyr i Uddevalla, Författare från dröm till verklighet

Utlandsresor: Island och Lissabon

Boksläpp: Av Svarta Döden på isländska, på Island. Av Äventyr i Uddevalla på Hallmans bokhandel i Uddevalla.

Rätt gediget schema inför resterande del av året också. Dessutom ska jag skriva böcker inför 2018. Många är inplanerade och jag tänker se till att vara ute i god tid nästa år också, för det är skönt att kunna njuta av sommarmånaderna.

Hittills har 2017 varit ett intensivt år och det kommer inte att lugna ned sig värst mycket. Ändå har jag inte stressat så som jag gjort tidigare år. Kanske för att jag har en helt annan trygghet i mitt författarskap. Jag vet att jag duger. Mina böcker har hittat sina läsare, och hittar ständigt nya.

Dessutom firar jag 20 år som författare i år. En mäktig känsla när jag kan se tillbaka på 45 utgivna böcker. Nästa år kommer jag att vara halvvägs till mitt mål om 100 böcker innan jag dör. Jag skriver på!

Kim. Osminkad och lycklig.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

 
Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.


Copyright Kim M. Kimselius  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!