Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 21 oktober 2017

Efter Lissabon

Efter Lissabon

I onsdags kom jag hem från Lissabon, ivrig att slänga mig över boken som formats inom mig under veckan i staden. Men som vanligt väntade över 1000 mejl och andra saker som skulle åtgärdas. Bland annat var På liv och död i andra världskrigets skugga och Det glömda kriget 1808-1809 slut och behövde tryckas om. Det innebär att jag kikar igenom böckerna innan de trycks om och rättar upp eventuella fel.

Dessutom håller Jan på med Eringsboda Hembygdsförenings bok, nu är det min tur att gå igenom den och rätta upp den. Jag medverkar i boken och behöver redigera upp min egen text.

På måndag och tisdag är det föreläsningar i Sölvesborg hela dagarna. Därefter följer förhoppningsvis några dagar då jag kan gå in i skrivarbubblan innan det är dags att hålla skrivarkurs 3-5 november på Färgargården.

Det är min ambition att stänga dörren om mig efter skrivarkursen och låta mig uppslukas av orden. Som du förstår är det Tsunamikatastrofen i Lissabon som pockar på uppmärksamhet, men även boken 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär. Åh, jag har så många berättelser inom mig, och så lite tid.

Bilden ovan är tagen i Lissabon, den dag det hade varit +36 grader varmt och Lissabon marathon. Vilken folkfest.

Jag är inte mycket för att resa till städer, men Lissabon förvånade mig och jag förälskade mig i staden. Självklart kommer jag att lägga ut blogginlägg om min researchresa dit. Men först har jag lite andra saker att skriva.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!