Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 12 oktober 2017

På väg till Lissabon

På väg till Lissabon

Idag är jag på väg till Lissabon för att göra research inför min nästa bok Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Vad vet jag då om Lissabon? Ingenting! Normalt brukar jag vara väl påläst, men inte den här gången. Det har varit fullt upp och jag har inte haft en chans att läsa in mig på ämnen. Dessutom har jag råkat slarva bort en av researchböckerna. Eller så är det spöket i skrivarlyan som har gömt boken för mig. Vilket som, den är borta.

Tur att jag har två guider som väntar på mig vid ankomsten till Lissabon. De ska visa mig staden. Det var de som kom med förslag på den här boken, Märtha och Thomas. Egentligen borde den här boken ingå i serien Theo- och Ramonaäventyr, eftersom det är läsare som bestäm vad boken ska handla om. Men jag har redan en bok för den serien i år, Spöket på Torpa Stenhus, även den bestämd av en läsare, nej flera läsare, faktiskt en hel skolklass och två lärare på Tranängskolan i Tranemo.

När jag kommer hem igen kommer jag att vara fullproppad av kunskap om Lissabon. Då ska jag sätta mig för att skriva och låta orden flöda ur mig, tack vare alla gula lappar jag samlat på mig under researcharbetet.

Jag berättar mer om resan när jag kommer hem!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!