Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 23 november 2017

Författare från dröm till verklighet snart som inbunden bok

Författare från dröm till verklighet snart som inbunden bok


På Bokmässan i Göteborg släppte jag boken Författare Från dröm till verklighet i pocket. Den såldes under tryckpris, eftersom jag ville att även mina läsare skulle vara med och fira mina tjugo år som författare. Boken har aldrig kommit ut i handeln, utan fanns bara att köpa där och då.

Min plan har alltid varit att jag därefter skulle göra en inbunden utgåva som går att köpa i handeln.

Just nu håller jag på att bearbeta den. Till grund ligger pocketutgåvan, men den inbundna boken blir runt 100 sidor tjockare, eller mer.

Jag har fått många fina ord om pocketutgåvan. En av dem skrev så här:

"Har under kvällen läst Kim M Kimselius bok "Författare Från dröm till verklighet". Jag vill också lära mig skriva så glädjefyllt och flödande." Petronella Simonsbacka

Hoppas att den inbundna utgåvan blir lika väl mottagen som pocketboken. Och ja, jag vet att det är helt fel väg att gå, först pocket, sedan inbunden. Men det här var ett engångstillfälle. Just bara för att jag firar 20 år som författare i år. Jippi!

Snart läggs boken ut på Bokinfo, där bokhandlarna, nätbokhandlarna och biblioteken kan se att boken är på gång.

Om du är besviken för att du inte lyckades få tag på ett exemplar på bokmässan, har du snart chansen att få tag på Författare Från dröm till verklighet.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se


 

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul, den ska jag köpa :)

    SvaraRadera
  2. Hej Emmelie

    Åh, vad glad jag blir över dina ord. Tack! Berättar när boken finns i handeln.

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!