Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 4 november 2017

Gangsterälgarna av Åsa Öhnell

Gangsterälgarna av Åsa Öhnell

Det här var en riktigt läskig bok. Älgar som mobbar och är gangsters. Jag skrattar och undrar över hur författaren, Åsa Öhnell, kom på den idén.

Eftersom jag vet att barn älskar läskiga berättelser tror jag de kommer att vilja läsa den här boken om och om igen. Raul Leons teckningar är både läskiga och roliga.

Stackars Ibbe är på väg till skolan när han träffar på gangsterälgarna. De kräver äpple av honom för att han ska få gå förbi. Hur ska Ibbe få tag på alla äpplen älgarna vill ha? Ibbe mår verkligen dåligt av hotet från älgarna och gör allt han kan för att få tag på äpplen.

Som vanligt en mycket välskriven bok av författaren Åsa Öhnell. Jag vet att flera av mina barnbarn kommer att älska den här boken. En bok för dig som tycker om spänning och lite läskiga saker.
Rekommenderas varmt!


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.


2 kommentarer:

  1. Hej. Jag undrar vilken av dina historiska katastrofer/händelser som hänt "närmast oss i tiden"? Alltså den händelse som är närmast 2017/modern tid. Om du förstår hur jag menar hehe. Sen tänkte jag ge tips om Brandkatastrofen på Borås Stadshotell och Branden på Backaplan i Göteborg 98. Både finns som dokumentär på P3 och är riktigt obehagliga, men välgjorda som alltid. Trevlig helg Kim.

    SvaraRadera
  2. Hej Izabelle

    Du har flera böcker som ligger nära i tiden. Här kan du se böckerna i kronologisk ordning http://kimselius.se/hem/bockerna/bocker-i-artalsordning.html

    Men det är På flykt från andra världskrigets fasa och På liv och död som är den som ligger absolut närmast i tiden.

    Tack för tipset. Jag har skrivit om Branden på Backaplan i min bok Författare Från dröm till verklighet.http://kimselius.se/hem/bockerna/f%C3%B6rfattare%20fr%C3%A5n%20dr%C3%B6m%20till%20verklighet.html

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!