Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 15 december 2017

En vecka med många ord

En vecka med många ord

Det har varit en vecka fylld av ord, mycket har blivit skrivit. Men det har också varit en omväxlande vecka, med sol, regn, snö och blåst. Ingen risk att man blir uttråkad.

Den här veckan har jag flyttat upp till min skrivarlya. Kiara har blivit så stor att hon klarar att vara ensam några timmar. Det var underbart att sätta fingrarna till det stora tangentbordet, som nästan går av sig själv. Tänk vad viktigt det är med ett riktigt bra tangentbord när orden flödar.

Jag har även läst korrektur på Den magiska porten vid Färgargården.
Novellsamlingen som jag ger ut tillsammans med skrivkursdeltagarna 2017. Vilka bra berättelser! Ett nöje att läsa.

Med andra ord har jag skrivit på dagarna och läst korrektur på kvällarna, samt varvat med att läsa recensionsböcker.

I helgen ska jag koppla av och vara ledig från internet, men blogginlägg kommer, för de har jag skrivit i förväg. Jag kommer att boktipsa om två riktigt bra böcker, missa inte det.

Koppla av skriver jag. Förmodligen har det inte samma innebörd för dig som för mig. För när jag säger att jag ska koppla av innebär det att jag BARA ska skriva på min bok, som just nu är Tsunamikatastrofen i Lissabon.
Jag tänkte även ägna helgen åt rejäla promenader med hundarna, oavsett väder. När jag skriver mycket får jag alltid spring i benen. Då är hundpromenader perfekt.

Skriver detta med världens huvudvärk, så jag hoppas du bortser från eventuella stavfel. Nu ska jag gå ut och låta vind, regn och snö blåsa bort huvudvärken. Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 
 
Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!