Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 11 januari 2018

Författare Från dröm till verklighet finns nu som inbunden bok

Författare Från dröm till verklighet
finns nu som inbunden bok
 
Lagom till Bokmässan i Göteborg släppte jag boken Författare Från dröm till verklighet som pocket. För att alla mina fans, som jag möter en gång varje år på bokmässan, skulle få en chans att dela glädjen med mig över att jag varit författare i 20 år.

Det var många som uttryckte sin besvikelse över att boken inte fanns att köpa på nätet. Nu kan jag glädja dig med att boken finns tillgänglig som inbunden bok hos nätbokhandlarna.

Omdömen om Författare Från dröm till verklighet:
"Har under kvällen läst Kim M Kimselius bok "Författare Från dröm till verklighet". Jag vill också lära mig skriva så glädjefyllt och flödande." Petronella Simonsbacka

"Du skriver så fängslande att man inte kan lägga ifrån sig böckerna." Journalist Gull-Britt Bergström-Lindell

Baksidestext till Författare Från dröm till verklighet
Som åttaåring drömde Kim M. Kimselius om att bli författare. Många år senare blev drömmen verklighet. 1997 debuterade hon med boken Tillbaka till Pompeji och fick smeknamnet Blekinges Astrid Lindgren. 2017 firar Kim tjugo år som etablerad författare, med 45 utgivna böcker. Nu ger hon ut en bok om allt som hänt sedan debuten. Nåja, nästan allt, annars skulle det bli en alldeles för tjock bok. Författare från dröm till verklighet är även tänkt som inspirationsbok för den som drömmer om att bli författare.
Här får du följa den slingriga väg Kims författarskap har tagit under två decennier. Från en bejublad debut med 11.000 exemplar sålda första veckan, till en ikon bland egenutgivare. Drömmer du också om att bli författare? Då kommer du att bli inspirerad av Kims resa, från dröm till verklighet.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

Jag väntar ivrigt på att mina exemplar ska anlända till mig. Än så länge är det bara Förlagssystem som har fått böckerna. Men den som väntar på något gott... ;-)
 


Uppdatering av blogginlägget 13.35 11 januari 2018
Nu har mina exemplar av boken kommit. Jublande glad.





Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!