Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 4 januari 2018

Glada fans runt om i världen berättar om sina julklappar Kimselius böcker

Glada fans runt om i världen berättar om sina julklappar Kimselius böcker

Efter julafton fick jag mejl från glada fans som fått mina böcker i julklapp. Nedan kan du läsa några av dem och förstå den glädje jag kände när jag läste deras ord. Första brevet kom från Island.


"Hi, I’m a big fan of your books especially the ones about Ramona and Theo, I don’t know if you remember you must get a million messages everyday, but my mom messaged you to ask when Svarta döden would be translated to Icelandic cuz it said it would happen in April 2016 if I remember... and then you sent me an autograph to cheer me up while I wait! That’s still the best day of my life!!! I jumped around the house for half an hour holding it and then when I ran out of energy I sad down with a huge smile!

I’m reading Svarta döden now it just got translated and I cried when I opened my Xmas present and saw it!!! I’m at the part where they meet Giovanni... Sincerely your biggest fan, Guðrún"



Nästa mejl kom från Sverige:

Hej Kim, jag blev så glad på julafton när jag fick Mysteriet med guldgubbarna, Äventyr i Uddevalla och Morden på Färgargården av min far som jag önskat mig.

Nu har jag alla Ramona- och Theoböckerna, Theo- och Ramonaböckerna, Kimberlie- och Andyböckerna, Marcus- och Mathildaböckerna, Den där dagen, Mysrysboken, Spöket på stora mossen, Rädda min lillebror, Mördande foto och Färgargårdenböckerna

Tänkte fråga om jag har missat någon av dina skönlitterära böcker? Jag har koll på vilka böcker som kommer 2018. Jag är inte så intresserad av skrivarböckerna (om man får säga så, ursäkta) men jag vill så gärna ha alla skönlitterära för jag älskar dina böcker och jag kommer nu äntligen att ha tid för att läsa de böcker som jag inte hunnit med och det är rätt många.

Jag har bara velat skaffa dem på en gång för att vara säker på att ha dem medan jag studerat på universitetet. 

Kan knappt bärga mig nu när jag är färdigutbildad, det enda som fattas är att jag håller på att flytta och jag och min sambo inte hunnit skaffa några läslampor än för det måste jag ha, i varje rum. Dessutom kanske jag kan glädja dig genom att berätta att jag prioriterar dina böcker av dem jag har och som jag inte hunnit läsa än för jag har bra många skrivna av andra författare också som är olästa. Linda Pineur"

Älskar att få brev och mejl från mina fans. Tack för att ni finns!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!