Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 9 januari 2018

Inspirerande för mig att läsa

Inspirerande för mig att läsa

Jag älskar verkligen att skriva, att få försvinna bort i fantasin. Dessutom älskar jag att inspirera andra att hitta glädjen i orden, något du kanske har förstått.

Därför blev jag extra inspirerad och glad igår när jag på twitter såg den här texten som Solskenscyklisten  hade skrivit:

"Häromdagen lyssnade jag på podcasten Skrivradion och fick stifta bekantskap vem @KimMKimselius är, som jag följer, som författare. En penna det verkligen glöder av och många historier kvar för oss att läsa! Blir att tipsa kärestas brorsbarn... jag ska lyssna till å från jobbet."

Strax därpå kom en ny tweet från Solskenscyklisten:
"Kul och spännande med din talang och skrivarlust att få fram berättelser, och det som ska skrivas 😉 . Som om du går omkring i en trädgård och plockar äpplen; ”där är en historia, å där...å där är en till!”

Lite senare när jag gick runt i trädgården med hundarna och funderade över i vilken ordning kapitlen till Tsunamikatastrofen i Lissabon skulle komma, tänkte jag på att det var lite så som Solskenscyklisten hade skrivit. Jag plockar berättelser som äpplen på ett träd, fast jag alltid har beskrivit det som om jag har huvudet fullt med pingisbollar där jag hela tiden plockar fram nya berättelser. Fast liknelsen med äpplen på ett träd kanske är lättare för dig som läsare att förstå, eller vad säger du?

Iallafall är det precis så det går till när jag får en ny berättelse, jag bara plockar fram den, rakt ut ur luften.

 Skriv på! :-)

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!