Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 14 februari 2018

Ibland går det inte att stoppa orden

Ibland går det inte att stoppa orden

Inser att klockan blivit mycket när jag sätter mig för att skriva dagens blogginlägg. Tiden har bara sprungit iväg. Vaknade med huvudet fullt av ord, rusade upp, satte mig vid datorn och började skriva. Var tvungen att göra ett avbrott för att ge hundarna mat och släppa ut dem, sedan satt jag där igen.

Tur att maken kom och släppte in hundarna, annars hade jag nog glömt dem ute, även om jag hade sett dem springa fram och tillbaka i den nyfallna snön utanför. När orden griper tag i mig försvinner jag helt bort.

Har glömt vad jag hade planerat att skriva om idag. Är fortfarande fast i orden. När jag lyfter blicken och tittar ut ser jag ett vintervitt landskap, där snön täcker allt. Riktigt vackert. Kiara hoppar omkring i snön och leker med en boll hon har grävt fram.

Jag längtar efter våren, samtidigt inte. För det är nu jag har tid att skriva precis hur mycket som helst. Inga evenemang inbokade, inga resor, bara vara hemma och skriva. Jag skriver på, för fullt!


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!