Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 13 februari 2018

Lycka är att hitta flödet

Lycka är att hitta flödet

Finns det något bättre för en författare än att hitta flödet? När orden rinner till så att du inte vill sluta skriva, trots att magen skriker efter mat och du sitter med benen i kors för att du helt enkelt inte hinner gå på toaletten. Det är flöde!

Alltsedan jag träffade Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson på Bokmässan 2015 har orden flödat på mer än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.

Tänk att samarbete kan vara så givande! Att skriva om det är också kul, speciellt när man har ett så bra fungerande samarbete som vi tre har.

Vanligtvis kommer flödet när jag skriver mina historiska äventyrsböcker, men även text om samarbete kan fånga. Till och med så intensivt att jag glömmer kommatera, inte kontrollera stavningen trots att strecken lyser röda under orden. Jag bara skriver på. Tids nog kan jag ordna allt det där. Det gäller att få ur sig orden, att följa med i den flodvåg av ord som väller fram inom mig.

För mig är det svårt att förstå folk som värker fram orden, som säger att det är svårt att skriva. Här kommer fler ord än jag klarar av att hantera på en och samma gång. Då blir det lite kaos i texten. Om du upptäcker det i mina blogginlägg innebär det att jag verkligen har varit inspirerad när jag skrev texten.

Vill du också hitta flöde i skrivandet? Tänk då på att inte haka upp dig på fel i texten medan du skriver. Det är bara att låta orden flöda och bli fel om det skulle ske. Allt går att rätta i efterhand, speciellt när man skriver på en dator. Det är bara att skriva på!

Igår skickade jag korrektur till alla författare som medverkar i Den magiska porten vid Färgargården, tjugoåtta personer. Att läsa deras kommentarer om mina utlåtande av texterna, det värmer hjärtat. Samtidigt är det också inspirerande och hjälper till att ge flödet en extra skjuts.

Nej, vet du vad! Nu har jag inte tid att sitta här och skriva längre. Nu måste jag fortsätta skriva på 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär. Jag har många ord inom mig och alla vill komma ut NU!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!