Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 17 maj 2018

Om det var min sista dag i livet

Om det var min sista dag i livet

Om jag visste att morgondagen var min sista dag... Vad skulle jag göra då?

Vara tillsammans med maken så mycket som möjligt, pussa på hundarna, ta långa promenader, pyssla i trädgården, bara vara och njuta av livet. Dessutom skulle jag titta igenom den allra sista boken om Theo och Ramona som ligger färdig att tryckas vid min död, eller när jag blir trött på mina huvudpersoner.

Jag har ingen "bucketlist" med många punkter jag ska klara av. Jag vill bara vara och njuta av stunden med dem jag älskar mest i hela världen, min man och mina hundar. Ledsen vänner, barn och barnbarn.


Undrar om man fortsätter utveckla sitt skrivande efter döden, att man återföds som en bättre författare? Ibland har jag känslan av att någon för pennan för mig, trycker ned fingrarna på tangenterna och berättar sin historia genom mig. Kommer jag att vara den som tvingar andra att skriva så som jag vill, den gång jag inte längre finns?

Oavsett om det är min sista dag i livet eller ej, tänker jag njuta av den här dagen som om den är min sista. Det gör jag med varje dag, för en av alla dagar kommer att vara den sista. Ibland kommer den dagen när man minst anar det. Lev idag, imorgon kan det vara för sent!

Tankar från en författare som njuter av livet i varje ögonblick, ovan är jag ute och seglar.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!