Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 2 augusti 2017

Årets skrivarkurser fullbokade, få platser kvar 2018

Årets skrivarkurser fullbokade, få platser kvar 2018

När jag fick förslaget att hålla skrivarkurs under höstlovsveckan tänkte jag att den kursen förmodligen inte skulle bli fullbelagd. Men nu är den det. Jag tror att gårdagens fina tidningsartiklar hjälpte till med de sista deltagarna.

På Sydöstrans framsida var en fin bild på mig. Minns när jag skämtade med journalisten och fotografen Emma Gunler och föreslog att vi skulle ta den här bilden. Den blev verkligen bra, Emma är en duktig fotograf och journalist. Dessutom hade vi trevligt tillsammans i sommarvärmen, i väntan på kursdeltagarnas ankomst.

Även tidningen BLT hade en fin artikel i går. Där fick kursdeltagarna medverka på bild. För många var det första gången de var med i tidningen. Jag älskar den här bilden och minns hur rädda vi var för att ramla i vattnet, när bryggan sjönk allt djupare medan vi stod där och blev fotograferade.

Efter att jag lade ut ovanstående bilder kom kursanmälningarna. Den sista platsen fick jag mejl om nu på morgonen.

Om du gärna vill gå vecka 44 3-5 november kan du ställa dig på reservplats.

Även nästa års kurser börjar bli fullbokade.
Datum för skrivarkurserna 2018:
Vecka 27 5-8 juli Fortsättningskurs FULLBOKAD ställ dig på reserv
Vecka 29 19-22 juli Fortsättningskurs FULLBOKAD ställ dig på reserv
Vecka 30 26-29 juli Grundkurs
Vecka 31 2-5 augusti Grundkurs

Du kan ställa dig på reserv till de kurser som redan är fullbokade. Till årets sommarkurser hade jag många på reserv, i stort sett alla fick till slut plats på kurserna, på grund av oförutsedda händelser för de som var anmälda från början.

Vilket innebär att du inte ska ge upp om det står att kurserna är fullbokade, anmäl dig som reserv. Kanske har även du tur att få vara med.

Idag ska mat inhandlas till helgens sista sommarkurs, där jag fick en avbokning i måndags, men genast fick en ny deltagare på kursen.

Jag älskar verkligen att hålla skrivarkurser och få inspirera andra att älska orden lika mycket som jag gör.

Kanske vi ses på någon av mina skrivarkurser?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!