Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 25 november 2017

Supernova Glassväder och tre borttappade hundar

Supernova Glassväder och tre borttappade hundar

Jag älskar verkligen böckerna om Supernova av Åsa Öhnell och de charmiga teckningarna av Katarina Vintrafors. Boken är utgiven på Idus förlag.

Supernova är en charmig flicka som alltid vill göra gott, men oftast blir det alldeles tokigt. Till sin hjälp har hon Märta.

Den här gången letar de spännande äventyr och upptäcker då en lapp om en försvunnen hund. Den ska de hitta! De tar hjälp av Nisse och Dante och alla ger sig av åt olika håll för att hitta den försvunna hunden.

När de möts igen har de hittat tre borttappade hundar...

Det här är verkligen en charmig berättelse, en sådan jag älskade att läsa som barn. Enkel och rätt förutsägbar, men ändå helt underbar. Det är en trygghet att läsa den här typen av berättelse, för man vet att det i slutändan alltid ordnar sig, även om det kan vara läskigt vissa stunder när man läser.

Ännu en helt magisk bok av Åsa Öhnell! Läs den!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!