Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 5 december 2017

Häxjaktens färdiga omslag

Häxjaktens färdiga omslag
 
Tänk om det gick lika fort för mig att skriva en bok som det gör för Mats Minnhagen att göra dessa fantastiska omslag. Visst ser boken spännande och skrämmande ut?

Det är otroligt vad man kan hitta i lådorna, för det var just vad jag gjorde med den här berättelsen. Jag har tidigare berättat att det här var den bok B. Wahlströms valde efter Tillbaka till Pompejis dundersuccé.

Vad jag inte berättade då är att den rödhåriga karaktären på framsidan är hämtad från min skotska vän Kathleen. Med andra ord finns hon i verkligheten, men är nu en gråhårig kvinna, eftersom manus har legat i byrålådan i många, många år.

För mig är det en styrka att ha skrivit sedan jag var åtta år, jag hittar fortfarande många guldkorn i gömmorna. Varje gång tänker jag "Åh, vad bra jag skrev redan när jag var ung!" Sedan kommer tanken på att jag borde ha skickat in mitt manus till förlag redan då. Samtidigt kanske det var bra att jag inte gjorde det. Allt har sin tid och när jag släppte Tillbaka till Pompeji var det rätt för den typen av böcker.

Tycker du omslaget ser spännande ut? Ser du fram emot att läsa boken? Jag ser fram emot att ställa den i min bokhylla. Om den kommer ut nästa år har jag gett ut över 50 böcker. Wow!

Ha en riktigt fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!