Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 6 februari 2018

Då var det dags att ta tag i nästa bok

Då var det dags att ta tag i nästa bok


Igår skickade jag korrektur på Tsunamikatastrofen i Lissabon. Jag känner saknad efter boken, speciellt efter den värmande känsla som infann sig när jag gjorde de sista ändringarna och lade in foton från researchresan. Idag är det nämligen -15 och jag hade behövt lite värme.

Men det är ingen idé att sitta och längta, det är bara att kasta sig över nästa bok: 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär. Den här boken skriver jag snabbt, eftersom jag bara gör en tredjedel av den, resten gör Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson.

Har klart för mig vad jag ska skriva. Kristina har strukturerat upp boken och det är bara att följa hennes riktlinjer och ta fram det bästa jag kan dela med mig av utifrån mina 21 års erfarenhet som författare. Tillsammans har vi 40 års erfarenhet inom branschen. Egentligen har jag längre erfarenhet inom tryckeribranschen, eftersom jag redan som 14-åring började arbeta på Göteborgs Posten.

Då var det blysättning som gällde. Blybokstäver som plockades ihop och sattes samman till den text tidningen skulle innehålla. Fascinerande, men också betydligt mycket mer arbete än vad som krävs idag.

Jag är glad att jag har fått följa med i hela utvecklingen, det ger mig respekt för orden och erfarenhet som många yngre inte har. Det gör också att jag vet hur mycket samarbete betyder och hur det kan utveckla den kreativa karriären.

Men nu ska jag inte sitta här och skriva mer om det. Nu ska jag kasta mig över boken istället! Det ska bli riktigt, riktigt roligt att skriva den här boken. Hoppas du kommer att tycka om den.

Du har väl inte missat de två tidigare böckerna i Tre Hattar-serien: 10 misstag författare gör och 10 tips för att leva på din kreativa karriär.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!