Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 24 april 2018

Korrekturläsning och blommor

Korrekturläsning och blommor

Om du tror jag vilar mig när jag är ute på föreläsningsresor har du helt fel. Visst jag undersöker platserna, promenerar, men jag tar mig också tid att arbeta med mina böcker. Igår vräkte regnet ner i Uddevalla när jag anlände. Då var det extra mysigt att läsa korrektur på Tsunamikatastrofen i Lissabon, där solen flödar och det är varmt och skönt, förutom jordbävning och tsunami, som tar bort lite av den semesterliknande känslan.

Jag hann även med att äta lunch med Roger Salomonsson på Destination Uddevalla, den man som gav mig i uppdrag att skriva Äventyr i Uddevalla, som släpptes i september 2017 och nu är i stort sett slutsåld.

När jag kom tillbaka upp till rummet efter middagen väntade en stor, fin blomsterbukett från Claudia och Bart, ägarna av hotellet. På kortet stod det "Välkommen hem, Kim!" Orden värmer verkligen, för Sköna Rum i Uddevalla har blivit som ett andra hem. Här bor jag alltid när jag kommer till staden för att föreläsa, jag har samma rum, det är samma personal och alla är som en familj. När jag kom möttes jag av en bamsekram av kvinnan i receptionen och jag fick checka in redan 9.00 på morgonen. Jag känner mig verkligen välkommen.

Skrattade gott när Roger berättade att han hade fått frågan om Sköna Rum hade sponsrat boken Äventyr i Uddevalla, eftersom berättelsen startar och slutar på hotellet. Men så är inte fallet, det föll sig bara naturligt för mig att börja där, eftersom jag tycker så mycket om hotellet.

Nu ska jag iväg och föreläsa, ska inspirera skolungdomar att läsa och skriva. Älskar det!

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!