Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 8 maj 2012

Adlawans Skolprojekt

Ett projekt som ligger mig varmt om hjärtat är Adlawans Skolprojekt. Det hittade jag genom bloggvännen Katarina Söderberg. Hon har på eget initiativ börjar stötta en skola på Filippinerna och snart är det tio år sedan hon började.

Så här skriver Katarina på Alawan Elementary Schools blogg:

måndagen den 9:e april 2012

Skolavslutning igen, året är 2012!!!
Jag inser. att även bloggen gör sina repriser. Jag har redan vid ett flertal tillfällen berättat om skolavslutningen vid “min skola” på Filippinerna. Jag var där i år igen! Mitt nionde år!  

Wow, nästa år är det tio år sedan jag började engagera mig för denna skola, som ligger idylliskt “där uppe på berget”, bland kokospalmer och kossor. Jag kan inte riktigt tro att det är sant att så många fina år passerat!

Jag vill BARA tala om för er läsare att i år har skolan fått ett omnämnande! I år är det första gången på mycket länge (inte sedan jag började engagera mig för 9 år sedan) som elevernas resultat från de nationella testen visat att deras hårda arbete givit dem resultat. I år är skolans resultat över medelnivån, för första gången! Vilken lycka det var bland både elever och föräldrar när de nåddes av denna positiva nyhet! Yippie!  

Jag är också glad eftersom det nu visat sig att deras hårda och långsiktiga arbete äntligen givit dem ett fint resultat. Nu har äntligen Adlawan Elementary skola klivit upp i gruppen med godkända resultat! Jag visste att vi tillsammans en dag skulle kunna fixa det! Grattis!


Vill även du vara med och stötta skolan på Filipinnerna, så att eleverna får skolmaterial, kläder och skor?
Alla bidrag, små som stora är välkomna. Syftet är att stödja renoveringen av skolan samt elevernas skolundervisning. Kontakta Katarina Söderberg för att få information om hur du kan gå tillväga. Mail adress: sodkt@hotmail.com

ADLAWANS SKOLPROJEKT - insättning kan göras till Bg 836-3210.

Du kan läsa mer om Adlawans Skolprojekt här.

Här kan du läsa mina tidigare inlägg: Alla världens barn  och Många har mycket, några har ingenting.

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

6 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg! Med ringa små medel kan vi tillsammans göra bra saker för dessa elever!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina
    Tack! Men det mesta hade du själv skrivit. Kanske därför det blev så bra!
    Tycker det är fantastiskt roligt att få vara med och sponsra de här eleverna. Synd att de hade ledigt från skolan när jag var i Singapore annars hade jag tagit mig tid att hälsa på dem tillsammans med dig!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. TÄNK vilka fantastiska engagerade människor det finns!!! Jag tror verkligen att det goda i världen måste vara mycket större än det onda.
    Väldigt inspirerande!
    Förstår att du tyckte det var synd att skolan var stängd när du var i närheten. Hade varit en fantastisk upplevelse att besöka den!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Javisst är hon fantastisk. Vill väldigtvgärna besöka skolan. Kanske när min engelska bok kommit ut.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!