Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 27 oktober 2014

Ännu en Sisterhood of the World Blogger Award


Jag har fått ännu en Sisterhood of the World Blogger award något som gjorde mig jätteglad! Tack snälla Emma Andersson  för utmärkelsen. Emma har skrivit en helt underbar bok, Där drömmar blir till, som har har gett mig många underbara lästimmar.
Vad gör man när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg.
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg.
3. Svara på de 10 frågorna som du fått.
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor.

Här är Emmas frågor:
1. Hur ser din tre-i-topp-lista ut över de bästa böcker du läst?













2. Vilken är din favoritförfattare?
Dean Koontz och Stephen King

3. Läser du helst översatta böcker eller på originalspråk?
Översatta böcker.

4. Har du något favoritcitat från en bok du läst? I så fall, vilket?
"Och så var det bara en sak till..." Steve Jobs biografi


5. Idag är det många filmer och tv-serier som är baserade på böcker. Vad tycker du om det?
Helt underbart! Tänk att både få läsa en bok och sedan se den som film, inte tvärtom.

6. Fortsättning på ovanstående fråga: Vilken är din favorit?
Game of Thrones/Sagan om Is och Eld

7. Vad får dig att köpa en bok?
Ibland kan jag ha lyssnat på en bok på Storytel som jag tycker så mycket om att jag vill äga den. Då köper jag boken.

8. Vad ska en bok helst handla om för att bli en favorit hos dig?
Genren är inte så viktigt, det är själva berättelsen som är viktig, oavsett om det är deckare, fantasy etc. 


9. Vilken bok tycker du har det finaste omslaget?
Min egen bok Månstenens omslag älskar jag.













10. Vilken bok ska du läsa härnäst?
Har mängder av recensionsböcker att läsa och tar dem i tur och ordning som de har kommit till mig. Nästa bok som ligger i min mobil för att lyssnas på är Stjärnklart av Lars Wilderäng.













Jag vill nominera följande personer:
Eva Swedenmark
Astrid Ahlberg
Ramona Fransson
Emma Karlsson på Livskrafter
Katarina på Kattas betraktelser
Helena på Livet på Citronodlingen
Trillingnöten på Life is like a box of chocolates
Susanne Nilsson på Infomaster
Marina på Marinasbay
Joanna Björkqvist på Joannas universum

Här är era frågor:
1. Vad läser du just nu?
2. Nämn en bok som har betytt mycket för dig.
3. Vilken bokklassiker är din favorit?
4. Hur många böcker har du hemma?
5. Kan man få för många böcker?
6. Din favoritförfattare.
7. Föredrar du serier eller fristående böcker?
8. Vilken genre har du aldrig läst något inom men är nyfiken på? 
9. Din senaste inköpta bok
10. Vackraste bokomslaget 

Lycka till med utmaningen. Tack Emma för utmärkelsen! Ser fram emot att läsa din nästa bok!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.



Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka! Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester. Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här: http://kim-m-kimselius.blogspot.se/p/har-kan-du-kopa-kims-bocker.html

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att läsa! Många bra tips på böcker också, precis vad jag behövde! Och tack för nomineringen! ! Ska ta tag i den i helgen när jag har dator nära :) kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Jättekul att du blev glad. Här hittar du massor av fler boktips: http://kim-m-kimselius.blogspot.se/p/mina-boktips.html
    Njut av livet och ha det så bra på andra sidan Atlanten.
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!