Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 6 oktober 2012

Boktips: Paradisets fångar av Arto Paasilinna

Ett flygplan störtar i tropikerna med en grupp främlingar. De bygger upp ett samhälle i djungeln och trivs mycket bra med livet. Det här är en bok som jag tyckte väldigt mycket om, förutom slutet av boken. Vem har inte drömt om att leva av det som naturen ger och bara ta dagen som den kommer. Jag njöt av boken och ville inte sluta lyssna, men jag önskar att den hade slutat helt annorlunda. Läs!

Beskrivning:
Det är inte många nutida författare som får mig att skratta högt, men Arto Paasilinna kan konsten.« Birgitta Milits, Skånska Dagbladet

En udda skara människor överlever en flygkrasch i Indonesiens övärld. Fjorton svenska sjuksköterskor, tio finska barnmorskor och tio finska skogsarbetare är kanske inte den perfekta sammansättningen för en vistelse på en okänd ö på obestämd tid. Inte undra på att personliga konflikter och nationella särdrag bäddar för friktion.
Det hela blir inte lättare av att det på ön utbryter oroligheter bland lokalbefolkningen. En indonesisk desertör sällar sig snart till de nyanlända och några av de "egna" lämnar gruppen. Den största utmaningen är hur man ska komma ifrån den ofrivilliga vistelsen. När man efter mycket om och men har kommit på ett sätt att lämna ön visar det sig att några har kommit på andra tankar. De vill nog hellre stanna kvar, de har nämligen upptäckt att de hamnat på en paradisö.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok: (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Snapphaneresan.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

2 kommentarer:

  1. Hej Kim!
    Jag brukar gilla Arto P, men tycker hans böcker är väldigt varierande "storymässigt". En del är brillianta medan andra inte håller hela vägen och detta verkar vara en sådan utifrån det du skriver. Jag blir nyfiken bara för att få veta om jag tycker som du :) .
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Instämmer i det du skriver, Ingrid. Vissa böcker älskar jag och andra, som den här, håller inte rakt igenom.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!