Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 26 januari 2013

Boktips: Den magiska källan av Maeve Binchy, verkligen en magisk bok!

Den magiska källan av Maeve Binchy var en magisk bok som trollband mig från första sidan. Boken har inget att göra med magi, förutom ordens magi. Boken handlar verkligen om en källa, som folket i trakten tror har magiska egenskaper. Därför tillber de källan och lämnar gåvor vid den.

Det här är en bok med otroliga personskildringar och jag ville aldrig att boken skulle ta slut! Det här är en av de bästa böcker jag har lyssnat på och jag rekommenderar den varmt till dig som vill ha något alldeles extra.

Handlingen kretsar runt den magiska källan och vi får följa olika personer, som alla har något gemensamt, med den heliga Annas källa, med staden Rossmore och med varandra. Önskar jag hade den här boken oläst, för den var verkligen något alldeles extra! LÄS DEN!!!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Kims böcker väver samman historiska fakta med en riktigt riktigt spännande berättelse! ... Just den här boken har en glöd som fångar känslan i Pompeji. Den tar dock slut alldeles för fort!" TI

Läs mer om Tillbaka till Pompeji.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!