Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 2 februari 2013

Boktips: Den tomma stolen av J.K. Rowling

Det var mycket prat om den här boken precis när den hade kommit ut: översättningen var inte bra, eftersom det var sex olika översättare osv.

Ändå gav jag boken en chans och det har jag inte ångrat. Det här är en helt annan bok än vad J.K. Rowling tidigare har skrivit. Det är lugnt tempo, men boken fångar på grund av de bra personskildringarna och av J.K. Rowlings skicklighet i att väva ihop en spännande intrig.

Känner saknad när jag har läst klart boken! En del av personerna har jag verkligen tagit till mig hjärta. Kan varmt rekommendera den här till dig!

När Barry Fairbrother oväntat avlider, knappt fyrtio år gammal, försätter dödsfallet den engelska staden Pagford i chock
Med sitt kullerstensbelagda torg och den historiska klosterkyrkan verkar staden vara en idyll - men bakom den rara fasaden döljer sig ett samhälle i krig. Rika i strid med fattiga, tonåringar i strid med sina föräldrar, hustrur i strid med sina män, lärare i strid med sina elever ? Pagford ruvar sannerligen på mörka hemligheter. Och den tomma stol Barry efterlämnat i grevskapsrådet blir snart källa till den värsta strid byn någonsin har upplevt. Vem kommer att stå som segrare i det val som utmärks av passioner, dubbelspel och oväntade avslöjanden?
Den tomma stolen är en tankeväckande och oupphörligt överraskande roman, fylld av svart humor.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"En fantastisk bok!" Bokbloggen Eli läser och skriver om Mysrys.

Läs mer om Mysrys.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!