Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 4 maj 2013

Boktips: Bekännelsen av John Grisham

För många år sedan slukade jag allt som John Grisham skrev, sedan tröttnade jag på domstolsförhandlingar och glömde bort författaren. För ett tag sedan ville jag återknyta bekantskapen genom hans bok Bekännelsen och köpte den som Mp-3 bok.

Boken börjar med att en person bekänner att han har mördat en flicka, som en ung pojke har blivit dömd till döden för. Okej, tänkte jag. Hur ska man få ihop en lång roman av det här. Bekännelsen är gjord, nu släpps den oskyldigt dömda och därefter är boken slut. Men se, så lätt var det inte!

Det här är en riktigt gripande, spännande och även sorglig bok. Ibland tänkte jag "Men varför gör du så där", när författaren gjorde en oväntad vändning i berättelsen. Självklart för att fånga mig ännu mer, få mig att lyssna ännu ett tag.

En otroligt spännande bok som var mycket svår att lägga ifrån sig, trots att mördaren avslöjades direkt i början! Läs den!

Beskrivning av boken:
"Briljant och superb." The Washington Post

För varje oskyldig som skickas till fängelse så finns det en skyldig som klarar sig undan. 1998 våldtog och ströp Travis Boyette en omtyckt cheerleader i östra Texas. Han grävde ner hennes kropp så att den aldrig skulle hittas, sedan följde han fascinerat hur polisen och åklagaren häktade och dömde Donté Drumm, en ung fotbollsstjärna, till döden. Nu, nio år senare, har Travis frisläppts i Kansas för ett annat brott - och Donté har fyra dagar kvar till sin avrättning. Travis lider av en dödlig hjärntumör och för första gången i sitt liv bestämmer han sig för att göra något etiskt rätt, nämligen syndabekänna. Men hur kan en skyldig man övertyga advokater, domare och politiker att de är på väg att avrätta en oskyldig man?

"Mästaren i genren." USA Today "... en av de böcker som står författaren själv närmast, även om han aldrig glömmer bort sitt huvudsyfte - att underhålla. Den uppgiften har han tagit på största allvar sen han skrev sin första bok." The Independent "Briljant" Washington Post


Om du inte hittar boken hos din lokala bokhandlare finns den att köpa bland annat på Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!