Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 26 maj 2013

Boktips: Little Bee av Chris Cleave, en underbar bok!



Little Bee av Chris Cleave är en helt underbar bok. Så fort jag hade slutat lyssna längtade jag efter boken, ville veta vad som hände, ville höra de underbara miljöskildringarna. Det här är en bok som går rakt in i hjärtat och stannar kvar där. En bok som griper tag och inte lämnar dig oberörd!

Beskrivning:
I två år har den nigerianska flickan Little Bee suttit inlåst på en flyktingförläggning utanför London. Tiden har hon ägnat åt att studera engelska och fundera ut olika sätt att ta livet av sig - ifall männen som tvingade henne på flykt plötsligt skulle dyka upp.

Hon är arton år när hon släpps ut från förläggningen.

Vart ska hon ta vägen, utan pengar eller kontakter? Det enda hon har är ett visitkort till en person vid namn Andrew O'Rourke. Sist hon såg honom var på en strand i Nigeria. Kanske kan han hjälpa henne nu.

I en annan del av England försöker den nyblivna änkan Sarah O'Rourke hitta en ny tillvaro med sin son. Hon tänker mycket på semesterresan till Nigeria för två år sedan som blev början på slutet för hennes familj. Allt förändrades den kvällen på stranden, då de mötte en flicka vid namn Little Bee...




Du hittar säkert boken hos din lokala bokhandlare, annars finns boken på internet, t.ex. på Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

4 kommentarer:

  1. Just den boken ligger i hyllan här och väntar på att läsas!

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    Som vanligt har vi samma smak :-) Ska bli spännande att höra vad du tycker om den. Finns du på Boktipset eller Goodreads?
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Det är helt underbart just nu! Härligt med skolbesök.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Anneli
    Bästa tiden på året! Ja, jag älskar skolbesök. Härligt att få inspirera eleverna!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!