Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 24 augusti 2013

Boktips: En ädel död av Donna Leon

Ända sedan jag hittade första boken av Donna Leon har jag fängslats av kommissarie Brunetti i Venedig. Den här gången har jag läst En ädel död av Donna Leon. Inte heller denna gång blev jag besviken.

Härliga miljöskildringar och ett lagom tempo, utan alltför mycket blodiga beskrivningar, gör att Donna Leon har blivit en av mina favoritdeckarförfattare. En bok jag varmt rekommenderar!

Beskrivning av boken:
Det gamla huset vid foten av Dolomiterna, tio mil norr om Venedig, har legat övergivet i många år. När den nye ägaren låter plöja upp trädgården gör man ett makabert fynd. I en grund grav ligger en svårt sargad och halvt förmultnad kropp. Den visar sig tillhöra Roberto Lorenzoni- ende sonen till den förmögne affärsmannen greve Ludovico Lorenzoni och hans fru. Roberto kidnappades två år tidigare och har varit spårlöst försvunnen sedan dess. 

I Venedig får kommissarie Guido Brunetti mordfallet på sitt bord, ett fall som leder honom in i en härva av familjehemligheter och mystiska affärsförbindelser.

"En ädel död är inte bara en deckare, det är också en ytterligt välskriven, bitvis rolig och ibland lätt sarkastisk skildring av det venetianska vardagslivet." Länstidningen Södertälje

"Med vass ironi och träffande formuleringar analyserar Donna Leon den politiska och sociala utvecklingen i Italien ...Det är med glädje man möter kommissarie Brunetti i varje ny bok av Donna Leon." Upsala Nya Tidning

" ... en välskriven deckare av klassiskt snitt." SKTF-tidningen


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!