Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 17 augusti 2013

En bok som kryper under skinnet på dig: Sandmannen av Lars Kepler

Sandmannen av Lars Kepler är en bok som tar sig in under skinnet på dig och får dig att känna obehag och se dig om över axeln. Boken följer med dig in i drömmen och lämnar dig inte i fred förrän du har läst ut den, om ens då ;-)

Med den här boken har jag verkligen blivit ett fan av Lars Keplers böcker! Kika in under Kimselius Boktips för att se vad jag har tyckt om de tidigare böckerna av samma författare.

Boken börjar med att en man kommer vandrande på ett järnvägsspår en snöig vinterdag. Det visar sig att han har varit dödförklarad i sju år. Seriemördaren Jurek Walter har dömts för mordet på denne man. Nu sitter Jurek Walter inspärrad och är totalt isolerad på rättspsykiatriska sjukhuset. Var har den unge mannen befunnit sig under alla år, det är ingenting han ens vet själv. Däremot vet han att hans syster fortfarande är fången och behöver hjälp innan det är för sent.

Joona Linna bestämmer sig för att skicka in en person på isoleringen, för att vinna Jurek Walters förtroende och få honom att avslöja var den unga kvinnan hålls fången sedan tio år. Det går inte alls som planerat... Tiden rinner iväg för samtliga inblandade.

En kusligt spännande bok, som verkligen håller dig fångad. Inget för den mörkrädde ;-)


Självklart hittar du boken i din bokhandeln. Den finns också på Adlibris och Bokus eller övriga nätbutiker.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Den ÄR riktigt skrämmande och man kan inte exakt lista ut handlingen vilket jag gillar. Jag lyssnade på den som ljudbok och kunde inte sluta lyssna! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Vad kul att du också tyckte om den. Jag lyssnade också på den, och den var mycket svår att sluta lyssna på, håller med dig om det!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!