Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 27 september 2013

En bok som är svår att lägga ifrån sig, Som James Dean fast snyggare

Som James Dean fast snyggare är Niclas Christoffers andra bok. Debutboken Som Zlatan fast bättre, sträckläste jag. Något jag även gjorde med den andra boken. Jag tycker om Niclas språk: rikt, rakt och lättläst. Redan med första raden fångar han mitt intresse. Niclas har ett sätt att skildra personer som gör att jag verkligen bryr mig, tycker om och lider med dem.

Niclas har signerat boken till mig och skrivit "Vem vet en dag kanske jag är en "riktig" författare". Du behöver inte oroa dig Niclas, du ÄR en riktig författare redan!

Mina böcker avslutas alltid med några ord från mig, blir så glad när Niclas också har gjort det. Det gör att man kommer närmare författaren, kryper in lite under skinnet ;-)

Nu undrar jag vad Niclas Christoffer ska hitta på till nästa år, för jag vill verkligen läsa fler böcker av Niclas! Har du inte läst något av honom kan jag varmt rekommendera båda hans böcker!

Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars får du fråga efter den så tar de hem boken till dig. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.


Den här veckan är det bokmässa,
därför har jag boktema hela veckan!

26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!