Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 26 september 2013

Suveränt bra debutroman, Ferrum av Helena Trotzenfeldt


Ferrum av Helena Trotzenfeldt är en suveränt bra bok. Titeln förbryllar mig och jag förstår inte riktigt vad den står för, men vad spelar det för roll när boken är spännande och bra.

Det är en bok där du måste vara fokuserad och gärna läsa lite längre stunder, eftersom boken hoppar mellan olika tidsperioder. Något som gör boken oändligt fängslande. Språket är målande, med fina personporträtt och miljöer. Jag hade svårt att slita mig ifrån berättelsen och sträckläste den! En bok jag varmt rekommenderar!

Jackie lever ett okomplicerat singelliv i Stockholm på 2020-talet. Det förändras i ett slag när en hundraårig amerikansk kvinna vill träffa henne för att lämna över ett uppdrag som ska rädda Sverige.

Under ett tidigare århundrade växer den fattiga oäktingen Kajsa upp i Bergslagen. Hon gör en klassresa genom sin kompetens och starka vilja att klara sig själv, trots maktspel och intriger. Kärlek och vänskap hänger på sköra trådar och hon kommer att behöva göra svåra val.


Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars får du fråga efter den så tar de hem boken till dig. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Den här veckan är det bokmässa,
därför har jag boktema hela veckan!

26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 

 Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!